24 February 2012

SEDAP MATA MEMANDANG, ENAK DIMAKAN..

salam kawan2..

entah kenaper, petang ini cam rajin plak aku nak upload gambo2 masakanku, air tanganku sendiri ke dalam blog ini.. hakikatnya aku seorang kaki makan dan apabila dapat masak sendiri, menjamu ahli keluarga jugak kawan2, terbit rasa kepuasan yang tidak terhingga..

yang paling penting, ilmu memasak ini aku belajar dari kakak2ku, along & mama.. merekalah tempat aku berkongsi kasih sayang, ilmu, didikan setelah kehilangan arwah mak seawal usia 5 tahun.. besar jasa along dan mama padaku.. dan, nah! inilah salah satu hasil didikan mereka.. resepi famili nih! hehehe kononnya, tak malulah aku bab nak menjamu orang lain dengan air tangan ku sendiri..

eh, ada ker kawan2 yang nak resepi menu2 ini? hehe tinggalkan komen korang dan aku akan jawab mana yang patut tentang menu2 ini..

okay, hingga jumpa lagi yer kawan2.. SEDAP MATA MEMANDANG, ENAK DIMAKAN.. yumm yumm.. erkk alhamdulillah..

ayam masak lemak cili padi dengan kentang..

sotong goreng kunyit..

sambal tumbuk ikan bilis..

kacang panjang goreng cili padi dengan fishball..

ayam black pepper dengan kentang..

dan.. inilah dia 2 orang cikgu masakku, along dengan mama.. love u both!!!
along..

mama..

No comments:

Post a Comment